Γνωριμία των μαθητών/μαθητριών της Α΄ τάξης με ομαδικά παιχνίδια που έχουν τις ρίζες τους στην αρχαία Ελλάδα

Στο πλαίσιο των δράσεων που εντάσσονται στον δείκτη “Σχέσεις μεταξύ των μαθητών/τριών. Ενίσχυση των διαύλων επικοινωνίας μεταξύ τους”, κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2023-2024, συστάθηκαν ομάδες μαθητών από τα τμήματα της Α΄ τάξης οι οποίες ήρθαν σε επαφή με παιχνίδια που έχουν τις ρίζες τους στην αρχαία Ελλάδα.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες  των ομάδων, υπό την καθοδήγηση των φιλολόγων καθηγητών κ. Βαγδακλή Σοφίας και κ. Παλαρά Γεράσιμου, συμμετείχαν πρόθυμα σε ομαδικά παιχνίδια (εις ώμιλλαν, ακινητίνδα, διελκυστίνδα, σφαίρα, αποδιδρασκίνδα), με την δράση να έχει διπλό στόχο:

Αφενός να εξοικειωθούν με τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό, ανακαλύπτοντας και άλλες πτυχές της καθημερινότητας των παιδιών εκείνης της  εποχής.

Αφετέρου,  να ενισχυθεί  η αλληλεπίδραση, η αμοιβαία  κατανόηση, η αίσθηση ομαδικότητας και ανιδιοτέλειας και να  δημιουργηθεί  φιλική ατμόσφαιρα μεταξύ των συμμετεχόντων.

Έτσι,  διαχειρίστηκαν συγκρούσεις, κατάφεραν να επιλύσουν διαφορές, εμπιστεύτηκαν ο ένας τον άλλον, αντιμετώπισαν την αποτυχία αλλά και την επιτυχία με υγιή τρόπο.

Το μεγαλύτερο όφελος όμως είναι πως αντιλήφθηκαν στην πράξη ότι η επίτευξη ενός στόχου δεν είναι αμιγώς ατομική υπόθεση, αλλά αποτέλεσμα συνεργασίας, με σεβασμό στην διαφορετικότητα και αποδοχή της συνεισφοράς όλων ανεξαιρέτως.

Κοινή διαπίστωση των συμμετεχόντων ήταν ότι τα παιχνίδια λειτουργούν διαχρονικά ως καταλύτης για τη δημιουργία κλίματος συναγωνισμού, αλτρουισμού και άμιλλας, καθώς και εμπέδωσης της πρόταξης του συνόλου έναντι του ατόμου, ενώ, τέλος, επιβεβαιώθηκε πως πράγματι αποτελούν έναν ισχυρό μηχανισμό για τη βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών/τριών στο σχολικό περιβάλλον.

ΕΙΣ ΩΜΙΛΛΑΝ (παιχνίδι με βότσαλα που πρέπει να σταλούν σε κύκλο από ορισμένη απόσταση)

ΣΦΑΙΡΑ (μπάλα που σπρώχνεται με μπαστούνια για να περάσει ανάμεσα από δύο ξύλα σε σχήμα Λ)

ΔΙΕΛΚΥΣΤΙΝΔΑ

 

ΑΚΙΝΗΤΙΝΔΑ (αγαλματάκια)

ΑΠΟΔΙΔΡΑΣΚΙΝΔΑ ή ΚΡΥΠΤΙΔΑ (Κρυφτό)

2.1 Φυσικό επίπεδο - Επίπεδο Σύνδεσης (ζεύξης) Δεδομένων (μοντέλο OSI)

2.1 Φυσικό επίπεδο – Επίπεδο Σύνδεσης (ζεύξης) Δεδομένων (μοντέλο OSI)

Δίκτυα Υπολογιστών ΕΠΑΛ Πανελλήνιες 2019

Δίκτυα Υπολογιστών ΕΠΑΛ Πανελλήνιες 2019

Πανελλήνιες 2020 ∆ΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

Πανελλήνιες 2020 ∆ΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

ΔΙΚΤΥΑ - ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2023

ΔΙΚΤΥΑ – ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2023

Κεφ 2 Ασκ. Τετραδίου 2.6 Τεστ Αυτοαξιολόγησης

Κεφ 2 Ασκ. Τετραδίου 2.6 Τεστ Αυτοαξιολόγησης

2ο Κεφ. Ασκήσεις Τετραδίου 2.5 Θέματα Ανάπτυξης

2ο Κεφ. Ασκήσεις Τετραδίου 2.5 Θέματα Ανάπτυξης

Κεφ 2 Ασκήσεις Τετραδίου 2.4

Κεφ 2 Ασκήσεις Τετραδίου 2.4

6.5 Ασκήσεις Τετραδίου - Θέματα Ανάπτυξης

6.5 Ασκήσεις Τετραδίου – Θέματα Ανάπτυξης

Κεφ 5ο Ασκήσεις 5.6 Τεστ Αυτοαξιολόγησης

Κεφ. 5ο Ασκησεις 5.6 Τεστ Αυτοαξιολόγησης

Κεφ 5ο Ασκήσεις 5.5 Θέματα Ανάπτυξης

Κεφ 5ο Ασκήσεις 5.5 Θέματα Ανάπτυξης

3ο Κεφ. Επίπεδο Δικτύου -Ασκ Τετραδιου 3.4

 3ο Κεφ. Επίπεδο Δικτύου – Διαδικτύωση Ασκ. Τετραδίου 3.4