Για τις ανάγκες αυτής της εργαστηριακής άσκησης, οι μαθητές ανέλαβαν ρόλο εγκληματολόγου. Χρησιμοποιήσαν προσομοίωση «αίματος» για να ταυτοποιήσουν δείγματα για τα συστήματα ομάδων ABO και Rhesus. Τα δείγματα αυτά προέρχονταν από μια σκηνή εγκλήματος και η αποστολή τους ήταν να το διαλευκάνουν. Ο καθορισμός των ομάδων αίματος πραγματοποιήθηκε με τη χρήση «αντιορού», δηλαδή ορού αίματος που περιέχει συγκεκριμένα αντισώματα.
Ο «ορός Αντι-Α» περιείχει αντισώματα Αντι-Α, ο «ορός Αντι-Β» περιείχε αντισώματα Αντι-Β και ο «ορός Αντι-Rh», περιείχε αντισώματα έναντι του αντιγόνου Rhesus. Η παρουσία αντιγόνου συγχρόνως με το αντίστοιχο αντίσωμα, που θα μπορούσε να συμβεί κατά τη διάρκεια μη επιτρεπτών μεταγγίσεων, έχει ως αποτέλεσμα την αντίδραση αντιγόνου – αντισώματος, γεγονός, που προκαλεί συγκόλληση των ερυθροκυττάρων. Στο γεγονός αυτό βασίστηκαν οι μαθητές προκειμένου να ταυτοποιήσουν τα δείγματα αίματος από τη σκηνή εγκλήματος και να εντοπίσουν τον πιθανό δράστη.
Για τα δείγματα αίματος χρησιμοποιήθηκε γάλα με κόκκινο χρώμα ζαχαροπλαστικής και για τους αντι-ορούς νερό και ξύδι.
Το σενάριο υλοποιήθηκε στα πλαίσια τους μαθήματος της «Ανατομίας» από μαθητές της Β ΕΠΑΛ, του τομέα Υγείας και Πρόνοιας.
Η άσκηση αποτελεί προσαρμογή του φύλλου εργασίας: «Blood Typing: Crime Scene Investigation»
https://studylib.net/doc/7188840/a-1-blood-typing-csi