Ενημέρωση των μαθητών του τμήματος Β΄ Υγείας από το ΕΚΑΒ Φλώρινας

Την Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2022 πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου μας επιμόρφωση των μαθητών του  τμήματος Β΄ Υγείας σε θέματα  πρώτων βοηθειών από το  ΕKAB Φλώρινας. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε το ΕΚΑΒ Φλώρινας και συγκεκριμένα τους κυρίους, Μπιτόπουλο Ευάγγελο και Γεωργιάδη Χρήστο που μας έκαναν την τιμή και παραβρέθηκαν στο σχολείο, παρουσιάζοντας και δείχνοντας μας, ιδιαίτερα σημαντικά πράγματα, τα οποία είναι ζωτικής σημασίας.

Οι εκπαιδευτικοί που οργάνωσαν την ενημέρωση είναι Βασδέκη Δέσποινα, Γαζέα Φρειδερίκη, Ιωαννίδου Βασιλική και Λιούλιου Τραιανή.

Τα πεδία που επιμορφώθηκαν οι μαθητές του σχολείου, αφορούσαν:

  • Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ)- Χρήση Αυτόματου Εξωτερικού Απινιδωτή
  • Αντιμετώπιση Πνιγμονής από ξένο σώμα
  • Πρώτες βοήθειες /Λιποθυμία

Λίγα λόγια για τις πρώτες βοήθειες και για τα πεδία που προαναφέρθηκαν….

Οι πρώτες βοήθειες, είναι οι πρώτες ενέργειες που κάνουμε στον τόπο του ατυχήματος με οποιαδήποτε πρόχειρα μέσα διαθέτουμε, ώστε να σώσουμε τη ζωή του θύματος, να ανακουφίσουμε τον πόνο του και να προλάβουμε τυχόν επιδείνωση της κατάστασής του.

Στόχοι:

  1. Η διάσωση της ζωής του θύματος, που επιτυγχάνεται με τη διατήρηση ή την αποκατάσταση της αναπνευστικής και της καρδιακής λειτουργίας και την αντιμετώπιση της αιμορραγίας.
  2. Η πρόληψη της επέκτασης της βλάβης του οργανισμού μέσα από τον έλεγχο της επίδρασης του βλαπτικού παράγοντα, που προκάλεσε την αρχική βλάβη.
  3. Η σχετική βελτίωση της κατάστασης του θύματος, που μπορεί να προκύψει τόσο με τις προσπάθειες ανακούφισης του όσο και με τη δημιουργία κλίματος ασφάλειας και προστασίας.
  4. Η προετοιμασία του αρρώστου για τη μετέπειτα ειδική ιατρική του αντιμετώπιση. Όσο πιο περιορισμένη είναι η δυνητική αναίρεση των πράξεων του αρωγού από το γιατρό, που στη συνέχεια θα παραλάβει τον άρρωστο, τόσο πιο επιτυχημένη θεωρείται η παροχή πρώτων βοηθειών.
  5. Η ενημέρωση του γιατρού για τις συνθήκες του ατυχήματος, την κατάσταση του αρρώστου πριν δοθούν οι πρώτες βοήθειες και τις μεταβολές της κατά την μεταφορά καθώς και για τι είδος των πρώτων βοηθειών που χορηγήθηκαν.

Ευθύνη ατόμου που παρέχει πρώτες βοήθειες:

  • Εκτίμηση της κατάστασης και άμεση κλήση για την κατάλληλη εξειδικευμένη βοήθεια .
  • Να μην εκθέσει ποτέ τον εαυτό του, το θύμα και τους υπόλοιπους σε κίνδυνο.
  • Να αναγνωρίσει το πρόβλημα και να δώσει τις κατάλληλες οδηγίες.
  • Να αξιοποιήσει όλους όσους μπορούν να προσφέρουν βοήθεια .
  • Να παραμείνει με τον πάσχοντα μέχρι να τον παραδώσει στην φροντίδα του κατάλληλου ειδικού.

Καρδιοπνευμονική  Αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ)

Η αλληλουχία ενεργειών που αποσκοπούν στην επαναφορά του πάσχοντος στη ζωή και τη βαθμιαία αποκατάσταση των βλαβών. Η Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ) αποτελείται από θωρακικές συμπιέσεις και τεχνητό αερισμό με σκοπό την διατήρηση της ροής του αίματος και την οξυγόνωση κατά την καρδιακή ανακοπή.

Τεχνική: Στην πλήρη συνήθη μορφή της η ΚΑΡΠΑ αποτελείται από 3 βήματα , που πραγματοποιούνται με τη σειρά:

  • Θωρακικές συμπιέσεις (30 συμπιέσεις, 2 αναπνοές).
  • Αεραγωγός .
  • Αναπνοή.

Αντιμετώπιση Πνιγμονής από ξένο σώμα

Απόφραξη του αεραγωγού από ξένο σώμα

  • Μερική απόφραξη
  • Ολική απόφραξη

Πρώτες Βοήθειες

  • Ενθαρρύνουμε το βήχα
  • 5 χτυπήματα στην πλάτη
  • 5 κοιλιακές ώσεις
  • Επανεκτίμηση κατάστασης
  • Αν χάσει αισθήσεις ® ΚΑΡΠΑ

Πρώτες βοήθειες/Λιποθυμία

Λιποθυμία καλείται η μειωμένη ροή αίματος προς τον εγκέφαλο με συνέπεια τη μειωμένη οξυγόνωση του εγκεφάλου, που έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια συνείδησης. Είναι αρκετά συχνή καθώς περίπου 1 στους 3 ανθρώπους θα υποστούν κάποια στιγμή στη ζωή τους ένα λιποθυμικό επεισόδιο. Δεν έχουν όμως όλα τα λιποθυμικά επεισόδια την ίδια βαρύτητα και η αιτιολογία τους ποικίλει από πολύ απλά και εύκολα αναστρέψιμα αίτια έως πολύ σοβαρή καρδιακή νόσο.

Πρώτες βοήθειες

Μη δίνεις νερό ή άλλα υγρά σε κάποιον ενώ είναι λιπόθυμος.

  • Σήκωσε τα πόδια του πάνω από το επίπεδο της καρδιάς.
  • Κράτησέ τον ξαπλωμένο για τουλάχιστον 10 – 15 λεπτά.
  • Χαλάρωσε τα ρούχα του γύρω από το λαιμό και την κοιλιά.
  • Έλεγξε την αναπνοή και τον σφυγμό του.

2.1 Φυσικό επίπεδο - Επίπεδο Σύνδεσης (ζεύξης) Δεδομένων (μοντέλο OSI)

2.1 Φυσικό επίπεδο – Επίπεδο Σύνδεσης (ζεύξης) Δεδομένων (μοντέλο OSI)

Δίκτυα Υπολογιστών ΕΠΑΛ Πανελλήνιες 2019

Δίκτυα Υπολογιστών ΕΠΑΛ Πανελλήνιες 2019

Πανελλήνιες 2020 ∆ΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

Πανελλήνιες 2020 ∆ΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

ΔΙΚΤΥΑ - ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2023

ΔΙΚΤΥΑ – ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2023

Κεφ 2 Ασκ. Τετραδίου 2.6 Τεστ Αυτοαξιολόγησης

Κεφ 2 Ασκ. Τετραδίου 2.6 Τεστ Αυτοαξιολόγησης

2ο Κεφ. Ασκήσεις Τετραδίου 2.5 Θέματα Ανάπτυξης

2ο Κεφ. Ασκήσεις Τετραδίου 2.5 Θέματα Ανάπτυξης

Κεφ 2 Ασκήσεις Τετραδίου 2.4

Κεφ 2 Ασκήσεις Τετραδίου 2.4

6.5 Ασκήσεις Τετραδίου - Θέματα Ανάπτυξης

6.5 Ασκήσεις Τετραδίου – Θέματα Ανάπτυξης

Κεφ 5ο Ασκήσεις 5.6 Τεστ Αυτοαξιολόγησης

Κεφ. 5ο Ασκησεις 5.6 Τεστ Αυτοαξιολόγησης

Κεφ 5ο Ασκήσεις 5.5 Θέματα Ανάπτυξης

Κεφ 5ο Ασκήσεις 5.5 Θέματα Ανάπτυξης

3ο Κεφ. Επίπεδο Δικτύου -Ασκ Τετραδιου 3.4

 3ο Κεφ. Επίπεδο Δικτύου – Διαδικτύωση Ασκ. Τετραδίου 3.4