Προβολή ταινίας “Το ασχημόπαπο που έγινε κύκνος. Ακολούθησε εποικοδομητική συζήτηση με τους μαθητές οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν ενδιαφέρουσες απόψεις και προβληματισμούς .
Ο εκφοβισμός και η βία γεννιούνται από κάποιες αιτίες, αλλά και αφορμές. Και εάν δεν τις ξέρουμε, δεν θα μπορούμε να προλάβουμε ή να “θεραπεύσουμε” τα συμπτώματα…
Νιώθει λοιπόν κανείς “καλύτερος”, “δυνατότερος”, “ομορφότερος”, “σπουδαιότερος” και θέλει να το δείξει στον εαυτό του, είτε να το επιδείξει στους άλλους, επιλέγοντας εκείνον ή εκείνη, που μπορεί να το υποστεί πιο εύκολα, κατά την κρίση του. Τον πιο ευάλωτο, μικρότερο ή μικρόσωμο, τον πιο φοβισμένο, τον πιο “διαφορετικό”, τον πιο παραμελημένο από γονείς ή τον πιο παραχαϊδεμένο, που εκδηλώνει κάπως ανώριμες, για την παρέα, την ηλικία ή το επίπεδο, συμπεριφορές.
Γι΄ αυτό κανείς πρέπει να μεγαλώνει τα παιδιά με σεβασμό και μέτρο. Το πολύ κοντά “καίει” (η υπερπροστατευτικότητα και το παραχάιδεμα) και το πολύ μακριά “παγώνει” (η παραμέληση από τους γονείς, τόσο συναισθηματικά, όσο και σε επίπεδο εμφάνισης, ενδυμασίας, υγιεινής – κάτι που δημιουργεί κρίσιμα παιδικά κενά και μεγάλα προβλήματα αργότερα στην εφηβεία, προς αποκλίνουσες συμπεριφορές ή και παραβατικότητα).
Δηλαδή δεν φτάνει να προσπαθεί κανείς να “κοντύνει” τους “νταήδες”, αλλά πρέπει να δυναμώσει και τους αδύναμους, τους ευαίσθητους, τους διστακτικούς, τους παραμελημένους, ενώ για τους παραχαϊδεμένους είναι άλλος ο παρονομαστής, καθώς είναι πρωτίστως ζήτημα των γονέων, που εάν δεν σταματήσουν αυτή την κακώς εννοούμενη “αγάπη”, τότε δημιουργούν σωρεία προβλημάτων και δυσκολίες εγκλιματισμού και αποδοχής στα παιδιά τους, τα οποία νομίζουν ότι όλοι πρέπει να τους φέρονται τόσο ζεστά και μοναδικά όσο η μαμά… Αλλιώς νιώθουν απόρριψη, την οποία εκδηλώνουν με δυσφορία, η οποία με την σειρά της φέρνει απομόνωση, εκφοβισμό λεκτικό ή και επιθετικότητα και βία, εάν η ένταση ξεφύγει.
Η 6η Μαρτίου, είναι η Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού και έρχεται να μας θυμίσει, τι πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνουμε. Πώς πρέπει και πώς δεν πρέπει να φερόμαστε. Να μην αποδοκιμάζουμε κανέναν, γιατί αυτόν ή αυτήν που νομίζουμε “ασχημόπαπο”, μπορεί να είναι τελικά ένας πανέμορφος “κύκνος”!
!
Λοιπόν, τι λέτε; Μήπως το παιδί που δεν γίνατε ακόμη φίλοι, γίνει σε λίγο ένας σπουδαίος “κύκνος”; Ένας σπουδαίος άνθρωπος, που όλοι αργότερα θα θέλουν να έχουν φίλο ή φίλη;