Ενδοσχολική Επιμόρφωση χρήσης απινιδωτή από τον κ. Λυκούργο Νάνη ιατρό καρδιολόγο

Κάθε χρόνο στην Ευρώπη 350.000 άνθρωποι παθαίνουν καρδιακή ανακοπή, με την Ελλάδα να βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις της Ευρώπης στην επιβίωση θυμάτων καρδιακής ανακοπής. Στο πλαίσιο αυτό, αναγνωρίζοντας ότι η καρδιακή ανακοπή αποτελεί μία από τις συχνότερες αιτίες θανάτου, με τα ποσοστά σχετικής εκπαίδευσης για παροχή Πρώτων Βοηθειών στη χώρα μας να είναι ιδιαιτέρως χαμηλά και μετά τη χορηγία απινιδωτή στο ΕΕΕΕΚ Φλώρινας, το οποίο φιλοξενούμε στο ισόγειο του σχολείου μας, πραγματοποιήθηκε επιμόρφωση στη χρήση Απινιδωτή.

Η Διευθύντρια του 1ου ΕΠΑΛ Φλώρινας κ. Μακατσώρη Αγγελική οργάνωσε ενδοσχολική επιμόρφωση εκτός διδακτικού ωραρίου,  για τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, σε συνεργασία με τον εξαίρετο Ιατρό καρδιολόγο, κ.  Νάνη Λυκούργο, με θέμα:

 “Εκπαίδευση στη χρήση  απινιδωτή”

Η επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή  26  Ιανουαρίου 2024,  στην Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων του σχολείου μας.

Ο εξαίρετος επιστήμονας Ιατρός Καρδιολόγος κ.  Λυκούργος  Νάνης  ανέφερε  ότι ο απινιδωτής είναι μια φορητή συσκευή που αναλύει τον καρδιακό ρυθμό και αν διαγνώσει κάποιο πρόβλημα το οποίο χρίζει απινίδωσης, τότε προχωράει στην απινίδωση για να επαναφέρει τον καρδιακό ρυθμό στην σωστή συχνότητά του. Κομβικό σημείο στην αλυσίδα επιβίωσης του ασθενούς που υπέστη καρδιακή προσβολή μέχρι ένας απινιδωτής να γίνει διαθέσιμος, είναι η άμεση εφαρμογή της καρδιοαναπνευστικής αναζωογόνησης (ΚΑΡΠΑ). Τόνισε ότι στην περίπτωση της ανακοπής, η άμεση έναρξη ΚΑΡΠΑ και η χρήση ενός Αυτόματου Εξωτερικού Απινιδωτή (AED) από εκπαιδευμένους πολίτες μέσα στα πρώτα 3-5 λεπτά, μπορεί να σώσει  ετησίως  πολλές ζωές. Περιέγραψε αναλυτικά  πως χρησιμοποιούμε τον  απινιδωτή.

  1. Η  μόνη απαραίτητη γνώση για να λειτουργήσει ο απινιδωτής είναι να πιέσουμε το κουμπί «ON».
  2. Μόλις ανοίξει ο αυτόματος εξωτερικός απινιδωτής,  δίνει φωνητικές οδηγίες με φωνή που παράγεται από υπολογιστή και  καθοδηγεί στην υπόλοιπη διαδικασία.
  3. Θα  δώσει οδηγίες να τοποθετήσουμε  ένα σετ αυτοκόλλητες επιφάνειες ηλεκτροδίων σε συγκεκριμένες θέσεις  και να συνδέσουμε  το βύσμα των ηλεκτροδίων με τον απινιδωτή.
  4. Στη συνέχεια ο αυτόματος απινιδωτής θα κάνει αυτόματη ανάλυση του ρυθμού του ηλεκτροκαρδιογραφήματος του ατόμου για να καθορίσει εάν απαιτείται απινίδωση.
  5. Εάν η συσκευή εκτιμήσει ότι απαιτείται απινίδωση, θα φορτιστεί αυτόματα και θα σας πει να πιέσετε το κουμπί που θα κάνει την εκφόρτιση.  Αν ένας αυτόματος εξωτερικός απινιδωτής ανιχνεύσει κανονικό καρδιακό ρυθμό σε καμία περίπτωση δεν επεμβαίνει και πέφτει σε αδράνεια.
  6. Μόλις γίνει η εκφόρτιση θα  καλέσει να συνεχίσουμε  την ΚΑΡΠΑ.

Οι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν την επιμόρφωση με μεγάλο ενδιαφέρον και απέκτησαν νέες γνώσεις. Ήταν πολύ σημαντική εμπειρία για όλους μας.

Ευχαριστούμε θερμά τον εξαίρετο γιατρό  καρδιολόγο κ. Νάνη Λυκούργο, για την άμεση ανταπόκριση στο αίτημά μας, παρά τον φόρτο των υποχρεώσεών του,  να έρθει στο σχολείο μας να μας επιμορφώσει. Είναι πολύ σημαντικό άριστοι επιστήμονες με υψηλή ιατρική κατάρτιση και σεβασμό στον ασθενή,  να μοιράζονται ανιδιοτελώς μαζί μας γνώσεις και  εμπειρίες.

 

2.1 Φυσικό επίπεδο - Επίπεδο Σύνδεσης (ζεύξης) Δεδομένων (μοντέλο OSI)

2.1 Φυσικό επίπεδο – Επίπεδο Σύνδεσης (ζεύξης) Δεδομένων (μοντέλο OSI)

1ο Κεφαλαιο - Τεστ Αξιολόγησης

Κεφαλαιο 1ο – Τεστ Αξιολόγησης

1ο Κεφαλαιο - Τετραδιο Μαθητη 1.4

1ο Κεφαλαιο – Τετραδιο Μαθητη 1.4

Δίκτυα Υπολογιστών ΕΠΑΛ Πανελλήνιες 2019

Δίκτυα Υπολογιστών ΕΠΑΛ Πανελλήνιες 2019

Πανελλήνιες 2020 ∆ΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

Πανελλήνιες 2020 ∆ΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

ΔΙΚΤΥΑ - ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2023

ΔΙΚΤΥΑ – ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2023

Κεφ 2 Ασκ. Τετραδίου 2.6 Τεστ Αυτοαξιολόγησης

Κεφ 2 Ασκ. Τετραδίου 2.6 Τεστ Αυτοαξιολόγησης

2ο Κεφ. Ασκήσεις Τετραδίου 2.5 Θέματα Ανάπτυξης

2ο Κεφ. Ασκήσεις Τετραδίου 2.5 Θέματα Ανάπτυξης

Κεφ 2 Ασκήσεις Τετραδίου 2.4

Κεφ 2 Ασκήσεις Τετραδίου 2.4

6.5 Ασκήσεις Τετραδίου - Θέματα Ανάπτυξης

6.5 Ασκήσεις Τετραδίου – Θέματα Ανάπτυξης

Κεφ 5ο Ασκήσεις 5.6 Τεστ Αυτοαξιολόγησης

Κεφ. 5ο Ασκησεις 5.6 Τεστ Αυτοαξιολόγησης

Κεφ 5ο Ασκήσεις 5.5 Θέματα Ανάπτυξης

Κεφ 5ο Ασκήσεις 5.5 Θέματα Ανάπτυξης

3ο Κεφ. Επίπεδο Δικτύου -Ασκ Τετραδιου 3.4

 3ο Κεφ. Επίπεδο Δικτύου – Διαδικτύωση Ασκ. Τετραδίου 3.4

Κεφ 3 Επίπεδο Δικτύου Ασκ Τετραδίου -3.6 Τεστ Αυτοαξιολόγησης

Κεφ 3 Επίπεδο Δικτύου – Διαδικτύωση Ασκ Τετραδίου 3.6 Τεστ Αυτοαξιολόγησης

6.6 Ασκήσεις τετραδίου -Δίκτυα

6.6 Ασκήσειςς

6.4 Ασκήσεις

6.4 Ασκήσεις

Κεφ. 5ο Ασκησεις 5.4

Κεφ. 5ο Ασκησεις 5.4

3ο Κεφ. Ασκ Τετραδιου 3.5 - Θέματα Ανάπτυξης

3ο Κεφ. Επίπεδο Δικτύου -Ασκ Τετραδιου 3.5  Θέματα Ανάπτυξης

2.5 Ασύρματα Δίκτυα

2.4.2 Διευθύνσεις Ελέγχου πρόσβασης στο Μέσο (MAC) - Δομή πλαισίου Ethernet

2.4.2 Διευθύνσεις Ελέγχου πρόσβασης στο Μέσο (MAC) – Δομή πλαισίου Ethernet

2.4 Δίκτυα ETHERNET (10/100/1000Mbps)

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ στα ΔΙΚΤΥΑ Γ Πληροφορικης 2ο Κεφαλαιο

1ο Κεφάλαιο OSI - TCP/IP

1ο Κεφ. Δικτυα Γ Πλη -OSI , TCP/IP

Δίκτυα Κεφάλαιο 4ο - Τετράδιο Μαθητή

Κεφάλαιο 4ο