Πρόγραμμα των τμημάτων Α2 και Β΄ Ηλεκτρολόγων με τον φορέα Tipping Point in Education

The Tipping Point in Education

Το σχολείο μας για τρίτη χρονιά συνεργάστηκε με τον φορέα The Tipping Point in Education και φέτος συμμετείχε,  μαζί με  δώδεκα ΕΠΑ.Λ από όλη την Ελλάδα, στο πρόγραμμα με τίτλο:

Ενίσχυση ΕΕΚ:

Μαθητές/-τριες των ΕΠΑΛ αναπτύσσουν οριζόντιες δεξιότητες για το παρόν και το μέλλον τους και συνδέονται με την αγορά εργασίας.

Το πρόγραμμα είχε ως στόχο να ενδυναμώσει μαθητές/-τριες Επαγγελματικών Λυκείων, Α’ & Β’ Λυκείου, να γνωρίσουν ειδικότητες που τους ενδιαφέρουν  και  να τους προετοιμάσει για την αποτελεσματικότερη ένταξή τους στη σύγχρονη αγορά εργασίας, μέσα από την εξοικείωση με απαραίτητες δεξιότητες για το επαγγελματικό/εργασιακό μέλλον τους.

Α’ Φάση προγράμματος – Εκπαίδευση εκπαιδευτικών

Οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν:

  • Σε 30’ διαδικτυακή συνάντηση προκειμένου να εκπαιδευτούν ως προς τον τρόπο υλοποίησης τους προγράμματος και τη χρήση ειδικά διαμορφωμένης πλατφόρμας την οποία θα αξιοποιούσαν κατά τη διάρκεια αυτού, και
  • σε δίωρη επιμόρφωση η οποία στόχευε στην επαγγελματική τους ανάπτυξη.

Β’ Φάση προγράμματος

Το πρόγραμμα αποτελούνταν από 2 ενότητες:

1η ενότητα: Γνωριμία με επαγγέλματα/ ειδικότητες

Πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω live συνεδρίες με άμεση αλληλεπίδραση με μέντορες και με την εξής θεματολογία:

  • 15/12/23: Οι μαθητές/-τριες του τμήματος Α2 επιθυμούν να γνωρίσουν καλύτερα επαγγελματικές διεξόδους, από τους τομείς ηλεκτρολογίας και μηχανολογίας.
  • 19/12/23: Οι μαθητές/-τριες του τμήματος Α2 ενημερώνονται για τα επαγγέλματα του τομέα υγείας και τις προοπτικές τους.
  • 21/12/23: Οι μαθητές του τμήματος Β ΄Ηλεκτρολόγων παρακολουθούν συνεδρία με θέμα τις επαγγελματικές τους προοπτικές.
  • 21/12/23: Οι μαθητές του τμήματος Β΄ Ηλεκτρολόγων γνωρίζουν τις ειδικότητες του επαγγελματία ηλεκτρολόγου.

Μετά από το πέρας της κάθε συνεδρίας ακολούθησε αξιολόγηση του μέντορα και της συνεδρίας σε ειδικά διαμορφωμένα έντυπα και χρήση της εφαρμογής 100mentors, την οποία εκπαιδευτικοί και μαθητές/-τριες κατέβασαν στα κινητά τους.

2η ενότητα: Προετοιμασία για την αγορά εργασίας

Η ενότητα περιελάμβανε δύο υποενότητες:

  1. Σύνταξη βιογραφικού σημειώματος
  2. Επαγγελματική συνέντευξη

Στο πλαίσιο αυτών, οι μαθητές/-τριες, πραγματοποίησαν live ομαδικές συνεδρίες με μέντορες, προκειμένου να ενημερωθούν για τις δύο παραπάνω θεματικές και να εφαρμόσουν στην πράξη όσα έμαθαν από τους μέντορες μέσω δραστηριοτήτων μη τυπικής μάθησης (ομαδικές δραστηριότητες και φύλλα εργασίας).

  • 05/03/24: Συμβουλές για την σύνταξη βιογραφικού σημειώματος, με τους μαθητές/-τριες του τμήματος Α2.
  • 16/04/24: Συμβουλές για επαγγελματική συνέντευξη, με τους μαθητές/-τριες του τμήματος Α2
  • 18/04/24: Συμβουλές για επαγγελματική συνέντευξη, με τους μαθητές του τμήματος Β΄ Ηλεκτρολόγων.
  • 25/04/24: Οι μαθητές του τμήματος Β΄ Ηλεκτρολόγων συζητούν για τον τρόπο σύνταξης ενός βιογραφικού σημειώματος.

Παράλληλα, μέσω διαδραστικού Workshop και τη χρήση της τεχνολογίας (εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης 100mentors AI στο κινητό τους) έμαθαν πώς μπορούν να εξελίξουν/αναπτύξουν την ικανότητα του να θέτουν στοχευμένες ερωτήσεις, η οποία συνδέεται άμεσα με την ανάπτυξη τριών οριζόντιων δεξιοτήτων (κριτική σκέψη, επίλυση προβλήματος, δημιουργικότητα), στο πλαίσιο των παραπάνω θεματικών.

Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με τη συμπλήρωση φύλλων τελικής αξιολόγησης του προγράμματος,  από τους εκπαιδευτικούς αλλά και από τους μαθητές/-τριες των δύο τμημάτων.

Οι υπεύθυνες εκπαιδευτικοί του προγράμματος

Ελένη Αλεξίου, Ηλεκτρολόγος

Ελένη Θεοφανίδου, Ηλεκτρολόγος

Χριστίνα Πούρικα, Μηχανολόγος

 

2.1 Φυσικό επίπεδο - Επίπεδο Σύνδεσης (ζεύξης) Δεδομένων (μοντέλο OSI)

2.1 Φυσικό επίπεδο – Επίπεδο Σύνδεσης (ζεύξης) Δεδομένων (μοντέλο OSI)

1ο Κεφαλαιο - Τεστ Αξιολόγησης

Κεφαλαιο 1ο – Τεστ Αξιολόγησης

1ο Κεφαλαιο - Τετραδιο Μαθητη 1.4

1ο Κεφαλαιο – Τετραδιο Μαθητη 1.4

Δίκτυα Υπολογιστών ΕΠΑΛ Πανελλήνιες 2019

Δίκτυα Υπολογιστών ΕΠΑΛ Πανελλήνιες 2019

Πανελλήνιες 2020 ∆ΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

Πανελλήνιες 2020 ∆ΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

ΔΙΚΤΥΑ - ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2023

ΔΙΚΤΥΑ – ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2023

Κεφ 2 Ασκ. Τετραδίου 2.6 Τεστ Αυτοαξιολόγησης

Κεφ 2 Ασκ. Τετραδίου 2.6 Τεστ Αυτοαξιολόγησης

2ο Κεφ. Ασκήσεις Τετραδίου 2.5 Θέματα Ανάπτυξης

2ο Κεφ. Ασκήσεις Τετραδίου 2.5 Θέματα Ανάπτυξης

Κεφ 2 Ασκήσεις Τετραδίου 2.4

Κεφ 2 Ασκήσεις Τετραδίου 2.4

6.5 Ασκήσεις Τετραδίου - Θέματα Ανάπτυξης

6.5 Ασκήσεις Τετραδίου – Θέματα Ανάπτυξης

Κεφ 5ο Ασκήσεις 5.6 Τεστ Αυτοαξιολόγησης

Κεφ. 5ο Ασκησεις 5.6 Τεστ Αυτοαξιολόγησης

Κεφ 5ο Ασκήσεις 5.5 Θέματα Ανάπτυξης

Κεφ 5ο Ασκήσεις 5.5 Θέματα Ανάπτυξης

3ο Κεφ. Επίπεδο Δικτύου -Ασκ Τετραδιου 3.4

 3ο Κεφ. Επίπεδο Δικτύου – Διαδικτύωση Ασκ. Τετραδίου 3.4

Κεφ 3 Επίπεδο Δικτύου Ασκ Τετραδίου -3.6 Τεστ Αυτοαξιολόγησης

Κεφ 3 Επίπεδο Δικτύου – Διαδικτύωση Ασκ Τετραδίου 3.6 Τεστ Αυτοαξιολόγησης

6.6 Ασκήσεις τετραδίου -Δίκτυα

6.6 Ασκήσειςς

6.4 Ασκήσεις

6.4 Ασκήσεις

Κεφ. 5ο Ασκησεις 5.4

Κεφ. 5ο Ασκησεις 5.4

3ο Κεφ. Ασκ Τετραδιου 3.5 - Θέματα Ανάπτυξης

3ο Κεφ. Επίπεδο Δικτύου -Ασκ Τετραδιου 3.5  Θέματα Ανάπτυξης

2.5 Ασύρματα Δίκτυα

2.4.2 Διευθύνσεις Ελέγχου πρόσβασης στο Μέσο (MAC) - Δομή πλαισίου Ethernet

2.4.2 Διευθύνσεις Ελέγχου πρόσβασης στο Μέσο (MAC) – Δομή πλαισίου Ethernet

2.4 Δίκτυα ETHERNET (10/100/1000Mbps)

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ στα ΔΙΚΤΥΑ Γ Πληροφορικης 2ο Κεφαλαιο

1ο Κεφάλαιο OSI - TCP/IP

1ο Κεφ. Δικτυα Γ Πλη -OSI , TCP/IP

Δίκτυα Κεφάλαιο 4ο - Τετράδιο Μαθητή

Κεφάλαιο 4ο